۱۵ آنتی ویروس برتر برای گوشی‌های موبایل اندرویدی

برنامه های آنتی ویروس برخی از محبوب ترین نرم افزارهایی هستند که در اکوسیستم اندروید پیدا می کنید. به طور معمول، اگر به جنبه های امنیتی احترام بگذارید، برنامه ها را از فروشگاه گوگل دانلود کنید و تنظیمات امنیتی را روشن نگه دارید، به چنین برنامه هایی نیاز نخواهید داشت. اما در عین حال افرادی را هم داریم که ترجیح می دهند کمی راحت تر باشند و ریسک کنند. در ادامه با وبلاگ یک پزشک همراه باشید.

  

در حال حاضر هزاران برنامه آنتی ویروس در اندروید وجود دارد که اکثر آنها واقعاً بد نیستند، بنابراین حتی اگر در حال حاضر به آنتی ویروس روی تلفن هوشمند خود نیاز ندارید، بهتر است برخی از بهترین آنها را بررسی کنید. آنجا. در این مقاله به ۱۵ اپلیکیشن برتر آنتی ویروس اندروید می پردازیم.


1. آویرا

Avira یکی از جدیدترین اپلیکیشن های آنتی ویروس اندروید است که در سال گذشته رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است. این نرم افزار دارای ویژگی های اساسی مانند اسکن دستگاه، حفاظت در زمان واقعی دستگاه، اسکن حافظه خارجی SD و مجموعه ای از ویژگی های دیگر است. این اپلیکیشن دارای قابلیت تغییر IP نیز می باشد که می توان آن را یکی دیگر از لایه های امنیتی دانست. از دیگر ویژگی های آن می توان به پشتیبانی ضد سرقت، اسکن حریم خصوصی، لیست سیاه و حتی دسترسی به ویژگی های مدیریت دستگاه اشاره کرد. Avira همچنین ساختار بسیار سبک تری نسبت به نورتون و امثال آن دارد. نسخه رایگان برنامه برخی از نیازهای عمومی را برآورده می کند و نسخه پولی آن در سه محدوده قیمت ارائه می شود و شامل ابزار تغییر IP ذکر شده در بالا، امکان ایجاد رمز عبور و دریافت آخرین به روز رسانی پایگاه داده ویروس می باشد.


2. آنتی ویروس Avast

Avast Mobile Security یکی از محبوب ترین برنامه های آنتی ویروس در همه سیستم عامل ها است. این اپلیکیشن بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است و دارای ویژگی های بسیار متنوعی است. به عنوان مثال، ویژگی هایی مانند اسکن کلاسیک برای ویروس ها، قابلیت قفل کردن برنامه ها، مسدود کردن تماس های تلفنی، پشتیبانی ضد سرقت، مخزن برای ذخیره تصاویر شخصی و حتی فایروال برای گوشی های اندرویدی روت شده. این بدان معناست که Avast ابزار بسیار خوبی ساخته است که حتی اگر نیازی به آنتی ویروس نداشته باشید، سایر نیازهای شما را برطرف می کند. نسخه رایگان این برنامه شامل اکثر ویژگی ها است و در عوض تبلیغات را نمایش می دهد. علاوه بر حذف تبلیغات، نسخه پریمیوم چندین ویژگی امنیتی اضافی دارد. اگر به سراغ گران ترین نسخه بروید، یک ابزار تغییر IP نیز دریافت خواهید کرد.


3. AVG Antivirus Free

AVG نام بزرگ دیگری در دنیای آنتی ویروس است. در واقع این اپلیکیشن در اصل مانند Avast است. Avast آنتی ویروس AVG را در سال 2016 خریداری کرد. در نتیجه شما تجربه یکسانی از کار با هر دو برنامه را خواهید داشت. می توانید گوشی هوشمند خود را اسکن کنید تا آسیب پذیری های احتمالی را بیابید. این اپلیکیشن از مانیتورینگ ضد سرقت بر اساس نقشه گوگل نیز پشتیبانی می کند، اما بر خلاف Avast، در موبایل های روت شده، دسترسی به فایروال وجود ندارد. در نتیجه تفاوت ها به قدری زیاد است که می توانیم آن را به عنوان یک اپلیکیشن مجزا از Avast معرفی و توصیه کنیم. فقط مطمئن شوید که از ویژگی های مضحک مانند Phone Boosting استفاده نمی کنید، زیرا آنها مطلقاً هیچ کاری نمی کنند. اشتراک‌ها و ویژگی‌های پرمیوم AVG دقیقاً مانند Avast هستند.


4. آنتی ویروس رایگان بیت دیفندر

آنتی ویروس بیت دیفندر یکی از معدود برنامه های کاربردی در این زمینه است که کاملا رایگان است. در سال های اخیر شاهد تغییرات زیادی در اپلیکیشن نبودیم. Bitdefender دارای ویژگی های اساسی برای اسکن دستگاه، رابط کاربری ساده و عملکرد سریع است و نیازی نیست تنظیمات آن را به هم بزنید. بنابراین، ما با یک گزینه عالی برای رفع نیازهای بسیار ساده روبرو هستیم. البته، ما یک برنامه Bitdefender بزرگتر و عمیق تر نیز داریم، اما فکر می کنیم این برنامه برای افرادی که می خواهند کارهای ساده انجام دهند، گزینه بهتری است. رایگان بودن اپلیکیشن به این معنی است که هیچ خرید درون برنامه ای یا اشتراک های مختلف وجود نخواهد داشت، اما باید تبلیغاتی را که در گوشه و کنار ظاهر می شود تحمل کنید.


5. فضای امنیتی دکتر وب

دکتر وب یکی از قدیمی ترین برنامه های آنتی ویروس در جهان است. این برنامه دارای تعداد قابل قبولی از ویژگی ها از جمله اسکن سریع یا کامل، محافظت از دستگاه در برابر باج افزار، فضای قرنطینه و حتی نمایش آمار است. در کنار این موارد، شاهد ویژگی‌های خوبی برای مقابله با سرقت، فیلتر کردن تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی، فیلتر کردن URL، کنترل والدین، فایروال و مواردی از این دست هستیم. اما دکتر وب همه اینها را با قیمت بسیار منصفانه ارائه می دهد. برای استفاده یک یا دو ساله، فقط باید 8 یا 16 دلار بپردازید و اگر توانایی پرداخت 89 دلار را دارید، مادام العمر به برنامه دسترسی خواهید داشت. اشتراک مادام العمر کمی گران است، اما می تواند فرصت خوبی برای رهایی از اشتراک های ماهانه به ظاهر بی پایان باشد.


6. ESET Mobile Security و آنتی ویروس

ESET نام بزرگ دیگری در دنیای ابزارهای ضد ویروس و ضد بدافزار است. ویژگی‌های استاندارد و رایجی مانند اسکن دستگاه، پشتیبانی ضد سرقت، زمان‌بندی اسکن و غیره را خواهید یافت. روند راه‌اندازی برنامه کمی دردسرساز است. این یکی از معدود برنامه هایی است که از شما آدرس ایمیل می خواهد. صرف نظر از آنچه ESET ایجاد کرده است به خوبی کار می کند. با نصب برنامه، یک اشتراک آزمایشی یک ماهه دریافت می کنید، پس از آن باید 1.99 دلار در ماه یا 14.99 دلار در سال بپردازید. در آخر باید اضافه کرد که این یکی به اندازه Avast یا AVG امکاناتی ندارد اما از CM Security Lite یا Bitdefender امکانات بیشتری دارد.


7. آنتی ویروس Kaspersky Mobile

Kaspersky یکی از آن برنامه هایی است که تقریباً همه ما حداقل یک بار نام آن را شنیده ایم. این اپلیکیشن هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد. هر دو نسخه از مسدود کردن تماس و پیامک، اسکن دستگاه، به‌روزرسانی پایگاه داده ویروس‌ها و قابلیت‌های ضد سرقت پشتیبانی می‌کنند. در نسخه پریمیوم می توانید شاهد اضافه شدن ویژگی هایی مانند حفاظت لحظه ای دستگاه، قفل کردن اپلیکیشن ها و مواردی از این دست باشید. اگر به دنبال اسکن دستگاه خود برای بدافزار و کارهای مشابه هستید، خوشبختانه هر دو نسخه نیازهای شما را برآورده خواهند کرد. اساسا کسپرسکی محصولی ساخته است که بر خلاف بسیاری از رقبا سعی نمی کند چیزی بیش از یک آنتی ویروس شود و شاید این جذاب ترین نکته در مورد این اپلیکیشن سبک وزن و کارآمد باشد. اگر می خواهید از برنامه فقط در یک دستگاه استفاده کنید، هزینه اشتراک آنقدرها بالا نیست. اما در صورت تمایل می توانید پول بیشتری پرداخت کنید و 5 یا حتی 10 دستگاه مختلف را همزمان پشتیبانی کنید.


8. Lookout Security & Antivirus

یک برنامه آنتی ویروس محبوب دیگر که البته این بار به صورت پیش فرض بر روی بسیاری از تلفن های همراه در جهان (مخصوصاً تلفن های همراه فروخته شده توسط اپراتور T-Mobile) نصب شده است. کارهای ساده به بهترین شکل ممکن انجام می شود. از آن جمله می توان به اسکن دستگاه، محافظت در برابر فیشینگ، محافظت در برابر بدافزارها و قابلیت های ضد سرقت اشاره کرد. سپس شاهد یک سری ویژگی های منحصر به فرد مانند محافظت از هویت، بیمه هویت و اسکن Wi-Fi هستیم که Lookout را به یک حساب کاربری جالب تبدیل می کند. Lookout به شما دو سطح حفاظت می دهد. سطح اول شامل ویژگی های استاندارد است و 4 دلار در ماه هزینه دارد. در سطح بالاتر، این رقم به 10 دلار می رسد و شامل 1 میلیون دلار بیمه سرقت هویت، نظارت بر هویت و چندین ویژگی دیگر است. تنها نکته آزاردهنده در مورد برنامه این است که قبل از شروع به کار، باید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.


9. Malwarebytes Security

Malwarbytes بیش از هر چیز دیگری در پلتفرم ویروس محبوب شده است، اما نسخه موبایلی این آنتی ویروس نیز بسیار مفید به نظر می رسد. این اپلیکیشن با داشتن پایگاه داده بسیار بزرگ و به روز از ویروس ها، امکان مقابله با بدافزارها و باج افزارها را فراهم می کند و مجوزهای دریافتی از دیگر اپلیکیشن های موبایل را رصد می کند. جالب‌تر اینکه Malwarebytes حتی می‌تواند پیام‌های ارسال شده در WhatsApp، Facebook Messenger یا SMS را اسکن کرده و لینک‌های خطرناک را شناسایی کند. البته، عملکردهای کلاسیک دیگری مانند اسکن دستگاه را نیز خواهید یافت. اپلیکیشن ذکر شده زیبا به نظر می رسد، به خوبی کار می کند و به اندازه سایرین سنگین نیست. قیمت معقول 1.49 دلار در ماه یا 11.99 دلار در سال، خرید Malwarebytes Security را بی‌معنا می‌سازد.


10. McAfee Mobile Security

درست مانند کسپرسکی، غیرممکن است که حداقل یک بار نام آنتی ویروس McAfee را نشنیده باشید. این نرم افزار همچنین یکی از سنگین ترین ابزارهای ضد ویروس و بدافزار است که می توانید در تلفن های هوشمند پیدا کنید. McAfee دارای تنظیمات اسکن دستگاه، ضد سرقت، ضد جاسوس افزار و قفل امنیتی است. از سوی دیگر، این اپلیکیشن می‌تواند تصویری از دزد احتمالی دستگاه شما ضبط کند و مکان‌های آن‌ها را رصد کرده و قبل از خاموش کردن آن به یک ابر ارسال کند. McAfee همچنین چندین برنامه مستقل برای قابلیت های دیگر توسعه داده است.


رابط کاربری این اپلیکیشن قدیمی است و ظاهر آن چندان جذاب نیست. از طرفی شاهد ویژگی هایی برای بهبود عملکرد دستگاه هستیم که کار نمی کنند و برای استفاده از ویژگی های پریمیوم باید حساب کاربری ایجاد کنید. اما بخشی از برنامه که مربوط به عملکرد آنتی ویروس است به خوبی کار می کند و مجموعه ای از عملکردهای واقعا کارآمد را در اختیار شما قرار می دهد. در ارزان‌ترین اشتراک برنامه، به پشتیبان‌گیری از تصاویر و ویدیوها دسترسی خواهید داشت، قابلیتی برای قفل کردن برنامه‌ها و محافظت از دنیای اینترنت. نسخه گران‌تر یک گام فراتر رفته و هنگام انجام کارهایی مانند بانکداری آنلاین از شما محافظت می‌کند.


11. نورتون 360

Norton 360 در تاریخ خود فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است، اما اکنون به یک برنامه قابل اعتماد برای محافظت از خود و دستگاه شما در برابر ویروس ها تبدیل شده است. این نرم افزار دارای ویژگی های ساده بسیاری است و به عنوان مثال از شما در برابر بدافزارها، جاسوس افزارها، باج افزارها و سایر نرم افزارهای مخرب محافظت می کند. ویژگی‌های اضافی عبارتند از: ذخیره موقعیت مکانی دستگاه در زمانی که باتری کم است، محافظت در زمان واقعی و ویژگی‌های ضد سرقت. حواستان باشد که در ازای همه این ها، یکی از گران ترین اپلیکیشن های آنتی ویروس را خواهید داشت. اما نسخه 49.99 دلاری برنامه برای یک سال از ابزار تغییر IP و نظارت بر وب تاریک پشتیبانی می کند. ما گزینه سالانه دیگری داریم که 104.99 دلار قیمت دارد و امکان استفاده همزمان از برنامه را در 5 دستگاه مختلف فراهم می کند. اما در نهایت، اگر به ابزار تغییر IP نیاز ندارید، اشتراک سالانه 14.99 دلاری بهترین گزینه برای شماست.


12. امنیت ایمن

Safe Security که قبلا با نام 360Security شناخته می شد، مزایا و معایب خاص خود را دارد. برخی از ویژگی های امنیتی این اپلیکیشن بد نیستند و برخی دیگر کاملا افتضاح هستند. این برنامه دستگاه و برنامه های شما را برای بدافزارهای احتمالی اسکن می کند، اما نرخ تشخیص آن کمی بیش از حد بالاست که نمی توان باور کرد. فیس بوک ممکن است یک شرکت شیطانی باشد، اما برنامه آن هنوز به بدافزار تبدیل نشده است. در هر صورت ما با یک اپلیکیشن قابل قبول و زیبا طرف هستیم که آسیب پذیری های احتمالی را اسکن می کند و به شما نشان می دهد. قیمت آنچنان بالا نیست، و همچنین یک اشتراک مادام العمر در Safe Security خواهید یافت، که شما را از تمدید اشتراک خود پس از گذشت دوره های ماهانه نجات می دهد.


13. Sophos Intercept X برای موبایل

Sophos یکی از محبوب ترین برنامه های ضد ویروس و ضد بدافزار ما در پلتفرم اندروید است. این برنامه تمام کارهای اساسی مانند محافظت در برابر بدافزار، اسکن دستگاه برای ویروس ها، فیلتر کردن وب، محافظت در برابر برنامه های آلوده، ویژگی های ضد سرقت، امنیت Wi-Fi و مواردی از این قبیل را فعال می کند. همه اینها کاملا رایگان است، بدون نمایش تبلیغات زیاد و همچنین خبری از ویژگی های نادرست برای بهبود عملکرد دستگاه نیست که هیچ کاری انجام نمی دهد. حفاظت از رمز عبور Sophos با KeePass سازگار است و حتی شاهد یک سیستم احراز هویت داخلی برای احراز هویت چند عاملی هستیم. اگر می خواهید از پیشنهاد ما مطلع شوید، اول از همه باید این برنامه را تست کنید.


14. آنتی ویروس ترند میکرو

Trend Micro به طور کلی می تواند به عنوان تخمینی از برنامه های آنتی ویروس در نظر گرفته شود. ویژگی‌های مشترکی را در این برنامه خواهید یافت، و Trend Micro هر بار برنامه‌ها را اسکن می‌کند تا ببیند آیا بدافزار دارند یا خیر. بزرگترین ویژگی برنامه ویژگی های ثانویه آن است. از آن جمله می توان به جلوگیری از ورود برنامه های مخرب به دستگاه، ویژگی های امنیتی وب، ابزار چک وای فای عمومی و قابلیت امنیتی تراکنش های مالی اشاره کرد. برخی از ویژگی‌های Trend Micro به صورت رایگان در دسترس هستند، اما برای دسترسی به تمام ویژگی‌های جالب برنامه، باید اشتراکی با قیمت 4.99 دلار در ماه یا 19.99 دلار در سال خریداری کنید.


15. Google Play Protect

Google Play Protect برنامه آنتی ویروس پیش فرض اندروید است. این نرم افزار برنامه های موجود در دستگاه شما را اسکن می کند و سپس آنها را با نسخه موجود در Google Play مقایسه می کند. اگر هر دو برنامه یکسان نیستند، به شما اطلاع داده خواهد شد. در ترکیب با ویژگی‌های امنیتی موجود در Google Play، می‌توانید انتظار یک لایه امنیتی بسیار قدرتمند را داشته باشید. علاوه بر این، همه چیز به صورت رایگان در دسترس است و احتمالاً در حال حاضر روی دستگاه شما نصب شده است. اما برخی از کاربران اصلا از آن استفاده نمی کنند.


منبع: شهر سخت افزار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد