تفاوت بین بازسازی و نوسازی چیست؟

بازسازی ساختمان های قدیمی شیراز

هر ساختمانی عمر مفیدی دارد. بازسازی بناهای قدیمی ایران به دلیل حوادثی مانند سیل و زلزله حائز اهمیت است. این ساختمان ها علاوه بر تخریب چهره شهر، می توانند به شهروندان نیز آسیب بزنند. به همین دلیل بازسازی ساختمان های قدیمی، تعمیرات ساختمان ها و منازل قدیمی و همچنین بازسازی و بازسازی خانه های فرسوده و فرسوده بسیار مهم است و باید در اسرع وقت انجام شود. میانگین عمر برج ها و سازه های آپارتمانی و همچنین خانه ها در ایران به طور متوسط ​​50 تا 60 سال است. این عدد بسته به کیفیت مصالح، روش معماری و دوره تعمیر قابل افزایش یا کاهش است.

از نظر اقتصادی، بازسازی یک ساختمان قدیمی بسیار مقرون به صرفه تر و معقولتر از ساخت یک ساختمان جدید است. در این مقاله با ساخت مراکز بازسازی، تعمیر و بازسازی در شیراز آشنا خواهید شد. قبل از تعمیر ساختمان باید با مشاوران صحبت کنید. در جدول فوق آدرس و شماره تماس متخصصین قرار گرفته است.


بازسازی، تعمیر و بازسازی ساختمان ها در شیراز


بازسازی ساختمان در شیراز

ساخت یک ساختمان جدید هزینه های اقتصادی زیادی دارد، بنابراین بازسازی و بازسازی ساختمان راه حل مناسبی برای تغییر چهره ساختمان و تبدیل آن به مکانی زیبا و مناسب با توجه به سلیقه افراد است.

بازسازی یا بازسازی ساختمان یکی از مسائل مهم در خانه های قدیمی و فرسوده است. در بحث بازسازی یک سری تغییرات جزئی و کلی ایجاد می شود که زیر نظر کارشناسان انجام می شود. بازسازی ساختمان در واقع دو مرحله اصلی تخریب و اجرا دارد. در مرحله تخریب، قطعاتی که قابل تعمیر نیستند باید آسیب دیده و از ابتدا بازسازی شوند. اما قطعات قابل بازسازی نباید آسیب ببینند. فاز دوم اجرای بازسازی خانه و آپارتمان است. اجرای پروژه باید طبق سلیقه کارفرما انجام شود.


تفاوت بین بازسازی و نوسازی چیست؟

نوسازی یعنی تعمیر و تغییر قسمت های مختلف ساختمان که بافت فرسوده و قدیمی دارند. در هنگام بازسازی، اقدامات فنی برای زنده نگه داشتن ساختمان و افزایش دوام آن انجام می شود. به طور کلی، ساختارشکنی شامل تعمیر یک ساختمان است.

نوسازی به معنای تعمیر نماهای داخلی ساختمان و اقداماتی از قبیل نصب کاغذ دیواری، سقف کاذب، عناصر سخت مانند آبنما و دیوارهای سبز و ... است که به دنبال آن سازه های قدیمی ساختمان با سازه های جدید جایگزین می شود. در تعریف کلی، نوسازی به معنای نوسازی است و پس از بازسازی، ساختمان قدیمی مانند نو می شود.


مراحل بازسازی منزل

بازسازی ساختمان و تعمیر خانه مراحل منحصر به فرد خود را دارد. این مراحل عبارتند از:


با شرکت های فعال در این زمینه مشورت کنید – ابتدا باید با پیمانکاران ساختمانی مشورت کنید تا زمان، هزینه و همچنین مراحل انجام کار را برای آنها توضیح دهید. در این مرحله می توانید ایده خود را برای بازسازی بدهید و طبق سلیقه خود کار را شروع کنید.

هزینه بازسازی و بازسازی ساختمان را برآورد کنید

تخریب تمام یا قسمتی از ساختمان زیر نظر تیم مهندسی – مرحله بعدی تخریب، تعمیر و تغییر قطعات بنا به سلیقه شماست. در این مرحله، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا کار انجام شود، پس نگران نباشید.

عملیات بازسازی و نوسازی را آغاز کنید

مرحله چیدمان مبلمان و دکوراسیون داخلی که به سلیقه شما انجام می شود.

هزینه بازسازی ساختمان

هزینه این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:


مساحت ساختمان

عمر ساختمان و قطعاتی که باید بازسازی شوند

افزایش و کاهش قیمت مصالح

دلیل برنامه ریزی پروژه در فرآیند نوسازی ساختمان

برنامه ریزی وظایف را تنظیم می کند و از سردرگمی جلوگیری می کند. علاوه بر این، روند اجرای پروژه سریعتر است و از هزینه های اضافی جلوگیری می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد