مشخصات یک مبل خوب، چگونه از کیفیت آن مطمئن شویم؟

کیفیت یک مبل بسیار بیشتر از آن چیزی است که در ظاهر به ما نشان می دهد. به همین دلیل است که دو مبل کاملاً مشابه می توانند دو کیفیت کاملاً متفاوت داشته باشند. البته زیبایی و ظاهر مبل بسیار مهم است، اما در نهایت اتفاقاتی که در روند ساخت و ساز می افتد کیفیت آن را مشخص می کند. در ادامه ویژگی های مهم هر یک از این عوامل را با هم بررسی می کنیم.


کیان برنا


مشخصات یک مبل با کیفیت چیست؟

شاید فکر کنید که کیفیت یک مبل باید توسط متخصص تعیین شود که ایده خوبی است. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید خودتان این کار را انجام دهید! با داشتن اطلاعات کلی و مطبوعاتی از فروشنده تا حدودی با این موضوع آشنا خواهید شد. به طور کلی برای اینکه بتوانید کیفیت یک مبل را بسنجید به معیارهای مختلفی نیاز دارید که عبارتند از:


قاب مبل با کیفیت بالا

دوام یک مبل در حین استفاده به فریم و فریم آن بستگی دارد. فراموش نکنید که یک مبل با کیفیت همیشه قوی خواهد بود. بنابراین در این مورد به دو موضوع مورد استفاده در ساخت مبل و اتصالات آن دقت کنید. چوب بادوام با پوشش خوب بسیار مهم است. گاهی اوقات از مفاصل جانبی برای تقویت مفاصل اصلی استفاده می شود. بنابراین مبل نباید هنگام تکان دادن صدا ایجاد کند و باید به طور متعادل روی زمین بایستد. در مورد مبلمان فلزی باید توجه داشته باشید که در جایی از مبل گوشه تیز وجود ندارد.


صندلی و تکیه گاه مبل با کیفیت

نشیمنگاه و تکیه گاه نیز عناصر مهمی در تعیین کیفیت مبل هستند. ابتدا باید روی مبل بنشینید تا از استاندارد بودن سایز و ارگونومی آن مطمئن شوید. یک مبل خوب باید هنگام نشستن پاها و پشت شما را در زاویه مناسب قرار دهد. علاوه بر اینکه فریم را به خوبی نگه می دارد، کمر را نیز در حالتی راحت نگه می دارد. فراموش نکنید که استانداردها و زوایای مبل و مبل کلاسیک متفاوت است و باید مطمئن باشید که برای استفاده روزانه به کدام یک نیاز دارید.



روکش مبل با کیفیت

قبلاً در مورد مناسب ترین پارچه رومبلی زیاد صحبت کرده ایم، اما می خواهم توجه شما را به موضوع دیگری جلب کنم. روکش مبل به طور مستقیم بر راحتی و دوام آن در طول زمان تاثیر می گذارد. درست است که فنرها و تسمه هایی که در ساخت مبل استفاده می شود نیز بسیار مهم است. اما اینکه داخل مبل چه روکشی پر شده است بحث دیگری است. معمولا این اثاثه یا لوازم داخلی با


انجام شد. در زمان های قدیم از اسفنج استفاده می شد اما امروزه فوم ها به دلیل دوام و نرمی و خاصیت کشسانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. اگر واقعاً به دنبال مبلمان با کیفیت هستید، باید بدانید که همه این موارد در همه قسمت های مبلمان استفاده نمی شود. به عنوان مثال الیاف ویسکوز با وجود نرمی و راحتی بیشتر برای دسته و پشتی مبل راحتی استفاده می شود و به دلیل خاصیت ارتجاعی کمی که دارد کمتر برای اتاق نشیمن استفاده می شود. Laiko همچنین روی دسته های فوم و پشتی قرار می گیرد تا حالت ارتجاعی و بادوام بیشتری ایجاد کند.


Www.royal-furniture.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد