معماری کلبه چوبی چگونه است؟

بیشتر مردم به یک کلبه چوبی علاقه دارند، زیرا این سازه بسیار طبیعی به نظر می رسد و در نهایت به زمین باز می گردد. وجود محصولات جدید از جمله چوب پلاست در ساخت و اجرای آن نیز باعث شده تا طرفداران زیادی به دنبال استفاده از کلبه در فضاهای مختلف باشند.

اگر تصمیم دارید کلبه ای با چوب بسازید، بهتر است قبل از هر اقدامی به مواردی توجه کنید. با توجه به هزینه، ساخت خانه با چوب پلاست معمولاً مقرون به صرفه تر از سایر مصالح ساختمانی است و این یک انتخاب عالی است، به خصوص در طراحی یک کلبه کوچک. سازه های چوبی مانند کلبه، آلاچیق چوبی یا آلاچیق و ... به شما این امکان را می دهد که خلاق باشید و بسیاری از ویژگی های مورد نظر خود را به راحتی اجرا کنید.



معماری کلبه چوبی به طور قابل توجهی توسط آخرین نوآوری های تکنولوژیکی پشتیبانی می شود. امروزه طرح های ساختاری مختلفی برای انتخاب خانه جدید وجود دارد. اما انتخاب نهایی شما به بودجه و همچنین انتخاب محصولات مقرون به صرفه بستگی دارد. از این سازه در روف گاردن نیز استفاده می شود. تیم طراحی Chupex می تواند طرح مورد نظر شما را تعیین کند و ایده های طراحی غیرمنتظره ای ارائه دهد.

انتخاب چوب مناسب می تواند حتی کوچکترین طرح را نیز به طرز چشمگیری زیبا کند. در مورد معماری عمومی مواردی مانند: طراحی سقف، تعداد طبقات و ورودی کلبه نیز مهم است. مجوزهای ساختمانی نیز بسته به مقررات محلی متفاوت خواهد بود. در برخی مکان ها، خانه های چوبی کوچک محبوبیت خاصی دارند. فضای داخلی آن که با چوب پوشانده شده است، حس ویلایی را ایجاد می کند، البته می توان علاوه بر چوب، فضای داخلی را نیز طراحی کرد.


کلبه چوبی پلاست

وقتی صحبت از ساخت کلبه با پروفیل چوب پلاست می شود به این معناست که این سازه را می توان از 0 تا 100 با این متریال طراحی و اجرا کرد. اما چرا چوب پلاست را برای ساخت یک کلبه انتخاب کنید؟ دلایل زیادی برای تصمیم گیری در مورد این محصول برای ساخت یک کلبه وجود دارد. اولین و مهمترین آن سازگاری با محیط زیست و طبیعت است. پروفیل های چوب پلاستیکی محصولات سازگار با محیط زیست هستند که برای تولید آنها نیازی به قطع درختان زنده نیست.


نکته قابل توجه دیگر این است که چوب پلاست از استحکام بالایی برخوردار است. یعنی وجود پلاستیک در ترکیب با چوب این محصول را چندین برابر چوب طبیعی استحکام می بخشد. این باعث می شود چوب پلاست در برابر نفوذ آب و پوسیدگی که در چوب طبیعی به وفور دیده می شود مقاوم باشد. پس اگر قصد دارید از این محصول در شهرهایی با رطوبت بالا و بارندگی مداوم استفاده کنید، باید به شما بگوییم که بهترین انتخاب را دارید. به همین دلیل از این محصول می توان به راحتی در طراحی فضای باز و ساخت عناصر مختلف از جمله: نرده چوبی، کفپوش، فلاور باکس، نیمکت و ... استفاده کرد.


کلبه چوبی برای باغ

طراحی و اجرای کلبه چوبی باغ با پروفیل چوب پلاست با توجه به بودجه و سلیقه کارفرما انجام خواهد شد. بیشتر افراد به دنبال فضایی دنج و آرام در محیطی مانند آلاچیق چوبی، آلاچیق یا کلبه هستند. بنابراین طراحی و اجرای این سازه در باغ ایده متفاوتی خواهد بود. برای ساخت یک کلبه در تمام فصل، باید گزینه های گرمایش را در معماری خود در نظر بگیرید. ممکن است برای روشن کردن آن به یک زیرزمین کوچک یا خزنده یا اتاق زیر شیروانی نیاز داشته باشید. عادات فرهنگی نیز می تواند بر طراحی کلی تأثیر بگذارد، زیرا در برخی مناطق معماری خانه های کوچک یک روند ثابت و در برخی موارد هنوز جدید است. بنابراین کار با یک معمار با تجربه می تواند کمک زیادی به شما کند.


طراحی سقف شیروانی کلاسیک به طور کلی محبوب ترین نوع کلبه است، زیرا ما معتقدیم که بهترین زیبایی را ارائه می دهد. آیا تا به حال اتاق خواب زیر شیروانی دیده اید؟! سقف شیبدار یک اتاق زیر شیروانی بزرگ ایجاد می کند و هزینه ساخت آن بیشتر است. اما می توانید اتاق زیر شیروانی بیشتری بسازید. یکی دیگر از گزینه های مدرن مدرن، ایجاد سقف طاقدار برای کل خانه (بالا بردن سقف از کف تا سقف) به سبک کلیسا است.

سقف های کم و اتاق زیر شیروانی کوچک ارزان تر هستند، اما باید به اندازه کافی بلند باشند تا فضای کافی برای تهویه مطبوع و دسترسی آسان به برق را فراهم کنند. گاهی اوقات ساده ترین راه این است که لوستر مورد علاقه خود را از سقف نصب کنید. برای مکان هایی که برف زیاد است، سقف های شیبدار ترجیح داده می شود و در مکان های گرم، سقف های کوتاه رایج ترین هستند.


مزایای یک کلبه چوبی با پروفیل پلاستیکی چیست؟

اگر بخواهیم در مورد مزایای کلبه چوبی با چوب پلاست صحبت کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:


سرعت نصب و اجرا بالا:


کلبه چوبی پروفیل چوب پلاست در کمترین زمان ممکن نصب و اجرا می شود. همچنین امکان سفارش کلبه پیش ساخته نیز وجود دارد. اما وزن نسبتا سبک پروفیل ها و نصب خشک که یکی از جدیدترین روش ها می باشد باعث افزایش سرعت اجرا و همچنین تکمیل پروژه در کمترین زمان ممکن می شود.


عمر طولانی و استحکام بالا:

هنگام ساخت یک کلبه با چوب پلاست، می توانید مطمئن باشید که سازه شما سالیان سال دوام خواهد آورد. این ماده عمر طولانی دارد و بسیار محکم است. در حالی که کلبه طراحی شده است


گروه صنعتی آذر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد