مراقبت های لازم بعد از لیزر موهای زائد


دقیقا یک هفته بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد، بلیط کیش گرفتم و حتی از این موضوع اطلاع نداشتم که تا 10 روز مستقیم با آفتاب در تماس نباشید! بنابراین مهمترین نکته را برجسته می کنم تا به مشکل من دست نزنید!


به مدت 10 روز از تماس مستقیم با آفتاب خودداری کنید و هر 4 ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید.


1- لطفاً تا 24 ساعت بعد از لیزر به هیچ وجه کارهای زیر را انجام ندهید:


 به جای لیزر از مواد شوینده استفاده کنید

 فعالیت بدنی شدید

 آرایش

از دوش استفاده کنید (در 24 ساعت اول استفاده از مواد شوینده مجاز نیست، اما بهتر است این کار را نکنید.)

ضد آفتاب برای نور خورشید


2- کرم «زینک + بتامتازون» (برای نواحی بدن) و کرم «زینک + مومتازون» (برای نواحی صورت) به مدت 3 روز از زمان لیزر هر 8 ساعت یکبار استفاده کنید و از روز چهارم به بعد از ضد آفتاب استفاده کنید. دقت داشته باشید که از کرم روی به نسبت یک سوم کرم های دیگر استفاده کنید.


3- در جلسات (آفتابگیری، سولاریوم و ...) پوست خود را برنزه نکنید، در صورت استفاده حتما به ما اطلاع دهید.


4. ریزش مو در جلسات لیزر برای هر فردی متفاوت است، ممکن است 20 روز بعد از جلسه اول یا حتی بعد از جلسه دوم و سوم رخ دهد (یعنی در جلسات قبل ممکن است ریزش مو اتفاق نیفتد). این بسته به شرایط پوستی هر فرد کاملاً متفاوت است. همچنین اگر قبلا در مرکز درمانی دیگری لیزر کرده اید، مطمئناً الگوی ریزش مانند قبل نخواهد بود.


5- در طول جلسات، هر زمان که موها رشد کردند، فقط آن را با تیغ اصلاح کنید و به هیچ وجه از بانداژ، موچین و اپیلاسیون استفاده نکنید. (در غیر این صورت جلسات بعدی لیزر بی فایده خواهد بود)


6- درست بعد از لیزر ممکن است ریشه های سیاهی روی پوست خود مشاهده کنید که در واقع ریشه مو سوخته است و دیرتر می ریزد.


7- برای جلسه بعدی لیزر صورت 1 ماه بعد و برای لیزر بدن 2 ماه بعد مراجعه کنید. بازدید به موقع شما منجر به پاسخگویی بهتر و عدم افزایش تعداد جلسات می شود.


8- خانم های زیر 50 سال که موهای زائد در صورت، سینه، شکم و کشاله ران دارند، آزمایش هورمونی و سونوگرافی تخمدان انجام دهند.


نتایج لیزر موهای زائد کلینیک دکتر گیتا مجیدزاده

لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی

لیزر موهای زائد رنگدانه های تیره مو را هدف قرار می دهد و با تابش اشعه از رشد مجدد فولیکول های مو جلوگیری می کند. تاکنون هیچ تحقیق ثابت شده ای برای بررسی آسیب یا عدم آسیب لیزر به جنین صورت نگرفته است و منعی در این زمینه وجود ندارد، اما از آنجایی که در دوران بارداری و شیردهی باید از انجام هرگونه جراحی غیرضروری خودداری شود. دلیل پزشکان لیزر موهای زائد را برای زنان باردار توصیه نمی کنند.


از طرفی تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی ممکن است باعث بازگشت مقداری از موهای زائد شود، بنابراین اگر قصد بارداری دارید، بهتر است لیزر موهای زائد را از چند ماه آخر شیردهی شروع کنید.


اثرات لیزری از شایعه تا واقعیت!

لیزر موهای زائد پیشرفته از جمله لیزرهای پرقدرتی است که اغلب با برق 3 فاز کار می کند همانطور که از نام آنها مشخص است پرقدرت هستند در مرحله اول در صورت عدم استفاده از درجات مناسب بدن هر فرد دچار سوختگی شدید می شود. حتما دنبال خواهد شد متاسفانه امروزه می بینیم که در بسیاری از مراکز زیبایی از لیزر به سادگی و بدون حضور پزشک استفاده می شود، لیزر آسان نیست و مدارک باید زیر نظر پزشک باشد.


همچنین بسیاری از افراد کاندید مناسبی برای لیزر نیستند، به عنوان مثال حساسیت های پوستی، سابقه پزشکی خاص، لک های پوستی و ... در این موارد پزشک تشخیص می دهد که لیزر انجام نشده است.


گاهی اوقات استفاده از طول موج نامناسب برای تایپ پوست، به عنوان مثال به جای استفاده از لیزر ND: YAG برای پوست های تیره، در صورت استفاده از لیزر الکساندرایت، مطمئناً عوارضی خواهد داشت.


اما در رابطه با دستگاه دستگاه جنتل مکس پرو


 


عوارض لیزر الکساندرایت کندال

عمق نفوذ لیزر الکساندرایت کندال فقط تا فولیکول های مو است که در دستگاه هایی که از تکنولوژی الکساندرایت استفاده می کنند به حداقل 3 میلی متر رسیده است.


برای مشاهده تاییدیه GDA Max Pro FDA کلیک کنید.


چرا با وجود استفاده از دستگاه الکس 2018 گاهی اوقات پاسخی دریافت نمی کنیم؟

اول از همه، چیزی به نام دستگاه الکس وجود ندارد. اصطلاح الکس 755 نانومتر است و بسیاری از دستگاه ها می توانند چنین طول موج هایی را با قیمت های مختلف تولید کنند.


سایت مرجع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد