گلس سرامیکی چیست؟

استفاده از شیشه برای صفحه نمایش گوشی های هوشمند، تبلت ها و ... کمک زیادی به نگهداری بهتر این محصولات می کند. از این رو شرکت های مختلف سعی در تولید عینک های متفاوتی دارند که بتوانند امکانات مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهند. از طرفی پیشرفت تکنولوژی و استفاده از مواد مختلف به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که محصولاتی با ویژگی های خاص در اختیار مشتریان قرار دهند. تا همین اواخر، شیشه حرارتی یکی از گزینه های عالی برای محافظت از صفحه نمایش بود، اما با ورود شیشه های سرامیکی به بازار، شاهد بودیم که بسیاری ترجیح دادند از این محصولات استفاده کنند و از مزایای آن بهره مند شوند. در ادامه این مقاله درباره شیشه با هم بررسی می کنیم که شیشه سرامیکی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد و چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات در این زمینه دارد؟




گلس سرامیکی چیست؟

گلس سرامیکی لایه نازکی است که با استفاده از مواد اولیه PC + TPU تولید می شود و به عنوان یک لایه محافظ بر روی دستگاه های مختلف تکنولوژی مانند گوشی، تبلت، ساعت هوشمند و ... استفاده می شود که در مقایسه این محصولات با شیشه های حرارتی می توان گفت که آنها بزرگترین ویژگی مثبت این است که احتمال شکستن یا ترک خوردن شیشه سرامیکی بسیار کم است. بسیاری از مردم حتی بر این باورند که این محصولات زمانی که بخواهید گوشی خود را بفروشید یا جایگزین کنید، برای شما کار خواهند کرد. سختی بالای این محصولات باعث شده در برابر خط و خش مقاوم باشند و همین امر باعث افزایش محبوبیت آنها در بازار شده است.


انواع شیشه های سرامیکی

این محصولات معمولا در دو نوع مات و شفاف به بازار عرضه می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. این شامل:


• شیشه سرامیکی شفاف

استفاده از این نوع گلس به شما این امکان را می دهد که هر چیزی که بر روی صفحه نمایش گوشی نمایش داده می شود را به صورت کاملا واضح و مختصر ببینید. برای مثال افرادی که می خواهند با گوشی خود فیلم های باکیفیت تماشا کنند می توانند از این نوع شیشه استفاده کنند.




• شیشه سرامیکی مات

استفاده از این نوع شیشه باعث می شود انگشت شما اصطکاک کمتری با صفحه نمایش داشته باشد و در نتیجه تجربه بهتری از لمس صفحه نمایش به خصوص هنگام بازی داشته باشد. همچنین به لطف روکش مات به کار رفته در این نوع محافظ، بازتاب نور به حداقل می رسد و صفحه نمایش در طول روز به خصوص در فضای باز کیفیت خود را از دست نمی دهد.

البته در دسته بندی دیگری نیز می توان این نوع محصولات را بر اساس سازگاری با دستگاه های مختلف مانند گوشی و تبلت در گروه های مختلفی قرار داد.




ساختار شیشه ای سرامیکی

ساختار شیشه سرامیکی به گونه ای است که در هنگام افتادن گوشی می تواند تا 4 برابر مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. یکی از مواردی که باعث شد این محصولات در بازار رشد خوبی داشته باشند، اعتماد مشتریان به اولین تولیدکننده آنها بود. اولین شیشه سرامیکی توسط طراحانی تولید شد که قبلاً سابقه تولید شیشه گوریلا را داشتند (که با استقبال خوبی در بازار مواجه شد). استفاده از کریستال های سرامیکی ویژگی های خاصی به این محصولات بخشیده است. نانو کریستال های سرامیکی در این نوع شیشه از فناوری تبلور در دمای بالا بهره می برند. همین امر باعث می شود بافت این محصولات در برابر ترک خوردگی و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان دهد. ذرات ریز موجود در این نوع شیشه با استفاده از فرآیند یونیزاسیون در کنار هم قرار می گرفت و این امر به ارائه محصول سخت تری به مشتریان کمک می کرد و از طرفی قطعات مختلف آن به طور کاملا منظم و با مقاومت بالا در برابر تجزیه شو کنار هم قرار می گرفت. علاوه بر این، ساختار دانه ای آنها به این معناست که اگر شیشه گوشی تحت هر شرایطی بشکند، آسیبی به گوشی شما وارد نمی کند.


مقایسه شیشه سرامیکی با سایر انواع شیشه

در نگاه اول، شیشه های سرامیکی ممکن است شفافیت کمتری نسبت به سایر محصولات در این زمینه داشته باشند. اما نباید فراموش کرد که مزیت اصلی این محصولات قدرت نفوذ و سختی بسیار بالا است. در گذشته از شیشه های سرامیکی بیشتر به عنوان پوشش محافظ صفحه استفاده می شد و امکان تولید شیشه ای که توانایی انتقال قدرت تاج بالایی را داشته باشد وجود نداشت، اما با پیشرفت تکنولوژی ساخت، دسترسی به این ویژگی در شیشه های امروزی امکان پذیر شده است. . این پیشرفت به حدی بود که امروزه شرکت های مطرح در زمینه گوشی های هوشمند مانند اپل از این نوع شیشه ها استفاده می کنند. لیوان های ساخته شده از سیلیکات آلومینیوم وزن سبکی داشتند و در برابر هرگونه خراش مقاومت بالایی از خود نشان می دادند، ظاهر استفاده از آنها راه حل هایی را برای مشکلات لمس ابزارهای مختلف ایجاد می کند. از طرف دیگر شیشه های حرارتی به مرور زمان بر اثر ضربات مختلف به کناره ها می شکستند یا ترک می خوردند. البته لازم به ذکر است که تمامی این معایب تا حد زیادی با ظهور شیشه های سرامیکی برطرف شد.




مزایا و معایب شیشه های سرامیکی

موارد زیر به عنوان مزایای اصلی شیشه سرامیکی شناخته می شوند. البته فراموش نکنید که در این قسمت فقط به بیان خواص مثبت شیشه سرامیکی می پردازیم.


• تمام سطح گوشی را بپوشانید

کاپ های سرامیکی معمولاً در پوشش کامل هستند که به شما این امکان را می دهد که تمام سطح گوشی را بپوشانید و از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد