علت سوختن کارت گرافیک لپ تاپ

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ می باشد. متقاضیان این سرویس می توانند پس از مراجعه به مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ و حضور در قسمت تخصصی مربوطه خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. اگرچه خرابی کارت گرافیک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما تنها راه رفع خرابی ها مراجعه به مرکز مجاز و استاندارد در زمینه تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ است. مرکزی که تعمیرات کارت گرافیک لپ تاپ را طبق اصول و استانداردهای ذکر شده توسط سازنده انجام می دهد و در این راه از پیشرفته ترین تجهیزات استفاده می کند. در قسمت های بعدی با یکی از تخصصی ترین مجموعه خدمات مربوط به تعمیر و بهسازی قطعات لپ تاپ آشنا می شوید.


علائم خرابی کارت گرافیک لپ تاپ

علائم خرابی کارت گرافیک را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

اگرچه لپ تاپ روشن است، اما تصویری را روی مانیتور خود نمی بینید. در این صورت احتمالا دستگاه مربوط به کارت گرافیک آن است و باید خدمات مربوط به تعمیر کارت گرافیک بر روی دستگاه اعمال شود. به ندرت پیش می آید که این مشکل ناشی از خرابی LCD لپ تاپ باشد و در چنین مواردی احتمال خرابی کارت گرافیک بیشتر است. وجود نوارهای عمودی از بالا به پایین نشان دهنده احتمال آسیب دیدن کارت گرافیک است. اگر صفحه مانیتور شما پس از بالا آمدن صفحه حاوی لوگوی ویندوز خاموش شود، به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک شما آسیب دیده است.

 


اگر به دلیل کار سنگین لپ تاپ (مانند اجرای برنامه ها یا بازی های با گرافیک بالا) سرعت تصویر ارائه شده توسط لپ تاپ کاهش یافته و بی کیفیت می شود، احتمالا سیستم خنک کننده کارت گرافیک مشکل دارد. تمام موارد فوق می تواند نشانه خرابی کارت گرافیک باشد اما در بسیاری از موارد مشکلی برای کارت گرافیک وجود ندارد و مشکل می تواند از منبع تغذیه یا مادربرد لپ تاپ باشد که اجازه انتقال تصویر را نمی دهد. به کارت گرافیک برای عیب یابی صحیح دستگاه خود می توانید به قسمت تخصصی تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ مراجعه نمایید.


علت سوختن کارت گرافیک لپ تاپ

در بخش زیر، برخی از رایج ترین دلایل سوزاندن کارت گرافیک را با شما در میان می گذاریم:


  • نوسانات منبع تغذیه
  • قدرت ضعیف لپ تاپ
  • کارت گرافیک با مادربرد سیستم ناسازگار است
  • خرابی فن لپ تاپ
  • در صورت داغ شدن بیش از حد کارت، آسیب جدی به برد کارت گرافیک وارد می شود.

با توجه به حساسیت به تعمیر این قطعه و نقش ویژه آن در بهبود کیفیت عملکرد لپ تاپ ها، بهتر است خدمات مربوط به تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ را به مهندسان کارآمد و با تجربه در این زمینه بسپارید. کارشناسانی که از تمامی اجزای این قطعه و همچنین نحوه تعمیر و تعمیر آن آگاهی دارند. در این قسمت به معرفی چند مشکل رایج در کارت گرافیک می پردازیم که توسط کارشناسان مرکز تعمیرات کارت گرافیک لپ تاپ استخراج شده است:


مشکل روشن نشدن بعد از نصب کارت گرافیک

این مشکل زمانی رخ می دهد که کارت گرافیک روی سیستم نصب شده باشد. برای تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ، در صورتی که هنگام نصب کارت گرافیک روی مادربرد کامپیوتر روشن نمی شود، اما در هنگام برداشتن کارت گرافیک روشن می شود، باید امکان اتصال در کارت گرافیک را در نظر بگیرید. به طور کلی هرگاه اتصالی در یک قطعه سخت افزاری وجود داشته باشد، برق مادربرد قطع می شود.


برای رفع این مشکل و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ، برد را به دقت بررسی کنید تا در صورت وجود اتصال و آسیب دیدگی برد، بتوانید آن را تعمیر کنید. اگر همچین مشکلی روی برد وجود نداشت احتمالا مشکل از ماسفت های گرافیکی بوده چون با رایت هر کدام از این ماسفت ها یک اتصال روی کارت گرافیک ایجاد می شود. در این صورت (یعنی اگر مشکل از ماسفت ها باشد) باید آنها را تعویض کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد