نصب کولر بر روی کامیون و تریلر

فضای داخلی برخی از خودروهای سنگین هنگام روشن شدن و کارکردن بسیار داغ است و به همین دلیل نیاز زیادی به نصب کولر بر روی کامیون و تریلر احساس می شود. اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که نصب چنین وسایل خنک کننده بر روی کامیون ها و تریلرها و به طور کلی خودروهای سنگین بسیار پرخطر است. زیرا ممکن است دستگاه هنگام عبور از برجستگی ها دچار تشنج و مشکل شود. در واقع اگر دستگاه به صورت استاندارد، صحیح و کاملا حرفه ای نصب نشود، احتمال شکستگی لوله های ورودی و خروجی و یا ترک خوردن قسمت های مختلف دستگاه بسیار زیاد است. نصاب های حرفه ای معمولا هنگام نصب کولر بر روی کامیون با اتصال پایه های لاستیکی و فنری دستگاه را تعمیر کرده و این مشکل را حل می کنند. برخی از آنها نیز از پایه های فلزی محکمی استفاده می کنند که دستگاه روی آن ها پیچ و نصب می شود. علاوه بر این، بسیاری از نصاب ها از تسمه های بسیار محکمی استفاده می کنند که کولر گازی را در جای خود نگه می دارد و تکان نمی خورد.



از طرفی در نصب لوله خنک کننده که به پنل داخلی داخل خودرو متصل می شود باید دقت زیادی کرد. در واقع نصب این لوله باید به گونه ای انجام شود که هنگام تکان دادن خودرو، لوله پاره و آسیب نبیند و آسیبی نبیند.


نحوه عملکرد کولر و سیستم الکتریکی اسپلیت در ماشین سنگین

کولرهای گازی و اسپلیت هایی که بر روی وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و تریلر نصب می شوند، یا با موتور الکتریکی یا برق مستقیمی که روی کامیون ها و تریلرها نصب می شود، کار می کنند. موتور برق به صورت جداگانه و مستقل روی دستگاه نصب می شود و کولر به آن متصل می شود. این کار باعث می شود که کولر هنگام روشن شدن و حرکت خودرو به درستی کار کند. اما زمانی که خودرو در مکانی که دارای سیستم الکتریکی است مانند گاراژ توقف می کند، می توانید از سیستم برق مستقیم برای روشن کردن کولر استفاده کنید که در این صورت دیگر نمی توانید از موتور الکتریکی استفاده کنید.


از طرفی می توان از اینورتر یا اینورتر و مبدل برای نصب کولر بر روی کامیون استفاده کرد. اما نکته مهم این است که با استفاده از اینورتر ممکن است باتری کامیون و تریلر معیوب و ضعیف باشد و به این ترتیب پس از مدتی باید تعویض شود. در کل هزینه استفاده از اینورتر و مبدل بسیار بالاست و اصلا مقرون به صرفه نیست.


مزایا و معایب نصب کولر بر روی کامیون و تریلر

در نصب کولرگازی بر روی کامیون ها باید توجه داشت که این نوع دستگاه ها برق زیادی مصرف نمی کنند و با توجه به اینکه می توانند مقداری در هزینه های استهلاک و سوخت موتور صرفه جویی کنند، می توان گفت که ماشین های سنگین جایگزین فوق برای پارچه بسیار مناسب هستند. کولرهای گازی که معمولا هم گران هستند و هم بسیار گران هستند.


نصب اسپلیت در کامیون و تریلر و راه اندازی آنها کار سختی نیست اما در هر صورت بهتر است از نصاب حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا از نصب صحیح و بدون مشکل اطمینان حاصل کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد